Dag 8

28 juni 2015 - Henningsvær, Noorwegen

Herman heeft vannacht met zwarte oogkleppen op geslapen omdat de gordijnen in onze accomodatie lichtdoorlatend zijn. Zal dit de oorzaak zijn van het feit dat hij licht heeft liggen snurken vanmorgen vroeg?

Na een prima ontbijt - het brood is hier zo vers en lekker, elke keer weer - pakken we de auto naar Svolvaer, de grootste plaats op de Lofoten. Eeerst even naar de plaatselijke VVV om wat informatie in te winnen over de omgeving. Besloten om een wandeling (hike) te doen vanuit dit stadje.

Al snel blijkt het parcours voor mij te veel opstakels te hebben (stijl, rotsblokken) en ik ga terug. Herman voelt zich hier echter als een vis in het water en gaat nog een stuk verder omhoog. Uit medelijden met mij komt hij toch ook eerder weer naar beneden. Wat een man van 67 jaar nog allemaal in zijn mars heeft. Hoe ouder hoe gekker?

Met de auto een stukje verder om een andere route te gaan wandelen. Eenmaal bovengekomen prachtige vergezichten over Svolvaer en de zee.

Vervolgens met de auto naar Kabelvag, ook een klein pittoresk vissersdorpje. Hier hebben we voor het eerst twee (fjorden)paarden aanschouwt, een van Herman's favoriete dieren. Aan het eind van de middag weer terug in Henningsvaer om even te relaxen.

Vanavond voor mij een heerlijke vissoep en voor Herman visragout op het menu. Straks allebei oogkleppen op en snaveltjes toe .....

1. Gijsstevens:
    28 juni 2015
    Beste Hikers, had Herman soms nog zijn oogkleppen op bij het beklimmen van de rotsen. In de vakantie ging het blind sjoelen ook al zo gemakkelijk af. John van jou als klimgeit had ik meer verwacht, je voelt je bij Herman toch geen zondebok! Of is het snurken een tactische zet geweest!? Wel te ruste en morgen fris op naar de negende dag, hij gaat lekker!
  2. Anita:
    29 juni 2015
    Klinkt goed Vinkingen, euh bedoel vader en broer. Merk dat jullie band sterker Aan het worden is zoals het voorbeeld dat Pa uit medelijden zijn klim beëindigde. Ontroerend moet ik zeggen....Geniet morgen nog daar in het paradijs. En ik ga jullie net binnen gekomen verslagje van vandaag lezen....groetjes, dochter/zus.