Dag 11

1 juli 2015 - Tromsø, Noorwegen

Zonder noemenswaardige strubbelingen landen we rond kwart over 7 in de avond op een bloedheet Schiphol, waar Wil ons oppikt en thuisbrengt. Aan deze enerverende en onvergetelijke reis is een einde gekomen.

Herman en ik willen de mensen die ons gevolgd hebben op dit reislog en met name degenen die gereageerd hebben (erg leuke reacties!) hiervoor bedanken. We hebben niet de tijd genomen om op de reacties te reageren omdat dit van de tijd afgaat om mooie dingen te zien en te beleven. Excuses.

Tenslotte nog een paar feiten op een rijtje:

- Afgelegde kilometers met de auto: 1800

- Meest onmisbaar: TomTom

- Vergeten mee te nemen: verrekijker

- Meest bijzondere voeding: walvis

- Meest bijzondere personage: The Butterflyman

- Beste sportieve prestatie: in volle sprint door de vertrekhal op luchthaven Oslo

- Meest noordelijke plaats van bestemming: Hammerfest

- Meest voorkomende voertuig: camper

- Mooiste plek: Gimsoy op de Lofoten

- Gemiddelde temperatuur overdag: 10 a 15 graden Celcius

- Noorse vrouw: heldere blauwe ogen

- Meest gehoorde taal na het Noors: Duits

- Gemiddelde leeftijd mede toeristen: boven de 60 jaar

- Noorwegen: fan

1. Gijsstevens:
    4 juli 2015
    Geen Houtennoren, geen Stalennoren, maar 2 Mijdrechtse Noren die het thuisfront vermaakt hebben met hun mooie reisverhalen. Herman als rotsvaste leider die de staart van de Midlifecrisis doorstaan heeft met zijn trouwe volgeling John, die wat betreft het gemiddelde toeristenleeftijd nog moet rijpen. Herman en John jullie zijn een ervaring rijker al was het maar in een Volvo V 40 automaat achteruit parkerend de boot op!
  2. Anita:
    4 juli 2015
    Tja tegen zo'n scherpe reactie als hierboven kan ik niet op hoor....Heb ook vakantie sinds vandaag en gun mijn bovenkamer dus even rust. Geen ge-hersen-kraak. Vraag mij intussen wel beetje af hoe diep jullie in de helderblauwe ogen van de Noorse vrouw gekeken hebben (zonder verrekijker)? In elk geval, jullie zijn daar niet in verdronken want heelhuids terug. En over die walvis wil ik nog even kwijt dat het jammer is dat jullie deze slechts, ondefinieerbaar, op het bord hebben mogen aanschouwen (en eten) in plaats van in Zee als hotspot. Maar ja je kunt niet alles hebben. Jullie zijn al zo gezegend met een fantastische vrouw, kinderen (Pa dan) en een geweldige familie. Tot ziens en nogmaals dank!
  3. Anita:
    5 juli 2015
    Nog even over die walvis, misschien toch veiliger dat jullie walvis aten dan andersom (zo'n toeristenbootje wil nog weleens kapseizen)en te eindigen als Jo(h)nAs in de walle...
  4. Isabel:
    7 juli 2015
    Ik heb van jullie reis genoten, ook van jullie droge humor en van de foto's. Volgende keer weer!