Dag 7

27 juni 2015 - Henningsvær, Noorwegen

Vroeg opgestaan, een reis van ongeveer 4 uur voor de boeg naar Henningsvaer. Herman de eerste 2 uur achter het stuur, ik de laatste. De meegebrachte CD's komen goed van pas. Wat is er mooier dan door zo'n landschap te rijden met muziek van The Eagles uit de luidsprekers. Overigens varieert de snelheid hier van 30 tot 90 km/h, Take it Easy.

De Lofoten blijken inderdaad fantastisch mooi te zijn. Hoge stijle rotsen die uit het water opdoemen, vissersdorpjes, zee- en vislucht en rust en ruimte. Dit komt toch wel erg dicht bij het paradijs denk ik.
De laatste 8 km naar Henningsvaer is buitengewoon. Een smalle weg langs water en rotsen leidt je naar dit pareltje van een vissersdorp. Hier gaan we de laatste dagen van onze vakantie slijten en dat is bepaald geen straf.

Er komen wel veel touristen met campers en touringbussen maar onze Rorbue (vissershut) staat op een rustige locatie.
Na een wandeling door dit schilderachtige dorpje schuiven we in onze accomodatie aan voor het menu van de dag, walvissteak! Na het rendiervlees weer iets wat we niet vaak meer zullen eten denk ik.

De steak doet een beetje denken aan een tonijnsteak qua structuur en smaak (geen typische vissmaak) en is de moeite waard. Rustig wegspoelen met een tapbiertje van ongeveer EUR 6,50 (0,3 l) en het beestje kan weer verder zwemmen.

Een van de komende dagen maar eens een excursie doen. Boottochtje, vissen, kayakken of wie weet wat er nog meer te doen is .....

1. Gijsstevens:
    27 juni 2015
    De beste stuurlui staan aan wal gaat voor Herman & John niet op!
    Take it to the limit van De Arenden zal in het ruimtelijke landschap ook niet misstaan. Ik ben benieuwd hoe het kayakken zal bevallen en wat jullie zoal opgevist hebben?
  2. Gert Stevens:
    28 juni 2015
    Heren, de walvissteak ziet er lekker uit en de bijbehorende rauwkost lijkt mij zeer gezond.
    Indien mogelijk een foto van jullie Rorbue, en is de accommodatie hier ver vanaf ?
    Of is het een geheel.
    Het kayakken is een enigszins bekend terrein voor Herman, maar een hele andere beleving Ik ben benieuwd.
    Het vissen, vanuit de boot of het strand? Ik hoor het nog wel.

groetjes Gert en p.s wij gaan ons op maken voor een hittegolf ( volgens de voorspellingen )